پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250542
پشت ميز مذاکره‌اي که قدرت دفاعي ما را محدود کند نخواهيم نشست/ رژيم‌صهيونيستي‌ بايد از بين برود
تاریخ انتشار : 1399/10/15 10:01:13
نمایش : 1318
رئيس قوه قضاييه گفت: به هيچ عنوان پاي ميز مذاکره اي نخواهيم نشست که دنبال محدودسازي قدرت دفاعي و امنيتي ما باشد و اين محدوديت را خلاف امنيت جمهوري اسلامي مي دانيم و زير بار آن نخواهيم رفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني المنار لبنان که به مناسبت سالگرد شهادت شهيد سليماني و همرزمانش از اين شبکه پخش مي شد،  از سردار شهيد حاج قاسم سليماني به عنوان پرورش يافته مکتب امام خميني ياد کرد و گفت: سنگ زيربناي تفکر و انديشه امام خميني (ره)، ايمان به خداوند متعال بود که عالم را محضر خدا مي دانستند.

رئيس قوه قضاييه با بيان اين که عالم هستي بر مدار حق استوار است و باطل را نمي پذيرد، خاطر نشان کرد: رژيم صهيونيستي و آمريکا و مدعيان طاغوتي و استکباري در عالم امري باطل و ضايع شدني هستند و آنچه در عالم مي ماند حق است که در همه اجزا و زواياي عالم جاري و ساري است.

آيت الله رئيسي گفت: امروز پرچم امام خميني(ره) در دست جانشين بر حق او امام خامنه اي است و شهيد سليماني به عنوان يک سردار ولايي و چهره اي انقلابي که اقتضاي انقلاب را به درستي درک کرده و همه توجه او در اين مسير به امام و مقتدايش بود، در وصيت‌نامه خود سفارش کرده اگر مي خواهيد کشور، نظام و ارزش ها آسيب نبينند، بايد از ولي و رهبري تبعيت کرد.


رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر اين که توجه به ولي و مقتدا محوري ترين اصل در جهاد في سبيل الله است، علت معرفي حاج قاسم به عنوان يک مکتب از سوي مقام معظم رهبري را نگرش جهاني وي عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سليماني جايگاه و شخصيت عظيمي دارد که در يک لشکر و کشور و قوم و مذهب نمي گنجد بلکه يک رجل الهي مصمم در راه هدف است که مساله او فقط ايران نيست و به جهان اسلام مي انديشد.

آيت الله رئيسي با بيان اين که جريان فکري نبوي و علوي و فاطمي توقف ناپذير است، افزود: مکتب حاج قاسم جدا از مکتب ابراهيم خليل الله، پيامبر عظيم الشأن اسلام، امام خميني(ره) و امام خامنه اي نيست و مهم ترين ويژگي اين مکتب تداوم آن است که شاهد بروز و ظهور انقلاب اسلامي در امتداد عاشورا هستيم و تداوم انقلاب اسلامي منتهي به شکل گيري حزب الله لبنان مي شود و مکتب حاج قاسم سلمياني و ابومهدي المهندس هم در همين سير به وجود آمده است.

وي بر همين اساس بر لزوم شناخت ويژگي هاي اين مکتب فکري و اعتقادي تأکيد کرد و گفت که ايمان، اخلاص، بصيرت در دين، توکل و صبر در مصائب و صبر در عبادت و دشمن شناسي و دشمن ستيزي از مهم ترين درس هاي مکتب عاشورا و مکتب حاج قاسم است که بايد به همه نسل ها شناسانده شود.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از اين گفتگو به تأثير ترور سرلشکر سليماني در جهان اسلام و منطقه پرداخت و اظهار داشت: حاج قاسم شخصيت تأثيرگذاري بر کل منطقه بود و دشمن تصور کرد با ترور او اين خط مسدود مي شود و جريان مقاومت با از دست دادن سردار و سپهسالار و برزگ خود متوقف مي شود.
آيت الله رئيسي افزود: دشمن پيش از اين  هم تصور مي کرد با حذف سيد عباس موسوي جريان حزب الله در لبنان زمين مي خورد اما حالا نگاه عالم اين است که جريان مقاومت با ترور سيد عباس موسوي متوقف نشد و امروز از همه زمان ها با شکوه تر و با عظمت‌تر و مقتدرتر ظاهر شده است.



رئيس دستگاه قضا گفت: دشمن تصور مي کرد با شهادت حاج قاسم جريان حق گرايي و عدالت خواهي و ضديت با استکبار و رژيم صهيونيستي متوقف مي شود اما اين گونه نبود و ديديم که براي ايشان در ايران اسلامي و عراق تشييع با شکوه و مثال زدني برگزار شد که نمونه آن را تنها پس از رحلت حضرت امام (ره) ديديم. شهادت حاج قاسم وحدت و انسجامي مثال زدني بين ملت ايران و ملت هاي منطقه ايجاد کرد.

آيت الله رئيسي با بيان اين که «حاج قاسمِ شهيد» براي دشمن خطرناک تر شد از حاج قاسم در حال حيات معمولي اين دنياست، افزود: امروز هر مرد و زن و دختر و پسري در عالم اسلام احساس مي کند بايد خودش حاج قاسم باشد و حاج قاسم تکثير شده و از وجود ايشان چهره هاي مصمم و خطرپذير در مواجهه با استکبار و رژيم صهيونيستي پديد آمده است.

رئيس قوه قضاييه گفت: در صدر اسلام دشمن تصور مي کرد اگر پيامبر عظيم الشان و ياران ايشان و سربازان اين ميدان نباشند، جريان اسلاميت متوقف مي شود اما وعده پيامبر اين بود که روز به روز اين تفکر و حرکت توسعه مي يابد و جغرافيا و دل ها را فتح خواهد کرد و امروز مي بينيم که حاج قاسم بسياري از دل ها و قلب ها را در جهان فتح کرده است.

آيت الله رئيسي با تأکيد بر اين که حاج قاسم شهيد شده اما مکتب او زنده است و همواره انسان هاي آزاده را به پيروي از اين مکتب فرامي خواند، افزود: وجود حاج قاسم و مکتبش در دل هاست و از نيروهاي پراکنده، نيروهاي منسجم و مصمم در راه هدف ساخته است.

وي ادامه داد: حاج قاسم پرچم برافراشته اي است که به ما مي گويد بدانيد رژيم صهيونيستي دشمن دين و دشمن انقلاب است و رژيمي است که بايد از بين برود و از بين هم خواهد رفت و بدانيد که آمريکا ماندگار نيست و ما امروز افول آمريکا و آمريکايي ها را مي بينيم.

آيت الله رئيسي افزود: آمريکا به خاطر نژاد پرستي و فساد و مسائل و مشکلات اقتصادي فراواني که دارد از درون دچار آسيب بسيار جدي شده و کشوري که مدعي تمدن و حقوق بشر است، در منجلابي از توحش افتاده که هيچ نشاني از مدنيت در آن نيست و اين پرده‌ها به واسطه خون مطهر شهدا کنار رفته است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اين که خون امام حسين (ع) عامل جهل زدايي از عالم شد، افزود: خون حاج قاسم هم باعث بيداري اسلامي مي شود که اين که امروز همگان متوجه شده اند دوست و دشمن کيست و ملت ها بيش از هر زماني از آمريکا تنفر دارند، ثمره خون امثال سيد عباس موسوي و حاج عماد مغنيه و حاج قاسم سليماني است.

آيت الله رئيسي در بخش ديگري از اين گفتگو به تبيين روند پيگيري حقوقي و قضايي ترور شهيد سليماني پرداخت و گفت: ترور حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس و يارانشان مصداق تروريست دولتي است که در کشوري ثالث و در زماني رخ داده که حاج قاسم مهمان رسمي نخست وزير عراق بود.

وي تصريح کرد: اين کار قطعاً يک جنايت است که با هيچ يک از قوانين و مقررات بين المللي و اصول حقوق بشر سازگاري ندارد و آمران و عاملان و کساني که در اين ترور معاونت و مشارکت داشتند قابل تعقيب هستند و اين تعقيب نيز، تعطيل نخواهد شد.

رئيس قوه قضاييه گفت: ترامپ اين جنايت را مرتکب شده و علناً هم در رسانه ها اعلام کرده که او دستور اين کار را داده است و چه در آمريکا رئيس دولت باشد يا نباشد، بايد سزاي جنايتي که مرتکب شده ببيند و تمام کساني هم که در اين زمينه به او کمک کردند يا مباشرت داشتند، شناسايي شده اند.

آيت الله رئيسي افزود: در ايران دادگاهي ويژه مأمور پيگيري اين مساله شده اما چون محل وقوع ترور در کشور عراق بوده با مسئولان عراقي مذاکره داشتيم و مسئولان سياسي و قضايي دو کشور جلساتي داشته اند تا به صورت مشترک اين کار پيگيري شود و اين پيگيري را تا مجازات همه جنايتکاران رها نخواهيم کرد.

رئيس دستگاه قضا گفت: با وجود اينکه دادگاه بين المللي، مثل دادگاه لاهه يا دادگاه هاي کيفري بين المللي تحت اشراف نظام سلطه هستند اما ما از پيگيري موضوع نا اميد نيستيم و با همکاري عراق و مجامع بين المللي مساله را پيگيري مي کنيم.

وي با بيان اين که آمران اين جنايت به کار خود معترف هستند، تأکيد کرد: مجامع بين المللي و سازمان هاي مدعي حقوق بشر و دادگاه هاي بين المللي بايد موضوع را دنبال کنند و ما هم از طريق سازمان ملل و نهادهاي حقوقي مساله را پيگيري مي کنيم و در اين پيگيري خسته هم نمي شويم و يقين داريم که خون حاج قاسم کمک مي کند که به نتيجه بايسته برسيم.

آيت الله رئيسي به ترور شهيد فخري زاده هم اشاره کرد و درباره نحوه انتقام از ترور وي توضيح داد: ما رسماً اعلام کرديم که در انتقام گرفتن از خون اين عزيران ساکت نمي نشينيم و متوقف نخواهيم شد اما ابتکار عمل در اين که چگونه و چه زماني و با چه سلاحي انتقام بگيريم در دست جمهوري اسلامي ايران است.

رئيس دستگاه قضا گفت: پيگيري قضايي موضوع در محافل حقوقي با جديت دنبال مي شود و در خصوص مساله شهادت حاج قاسم مستندات قانوني قابل توجهي براي ارائه به همه محافل حقوقي داريم که اگر آنها را آزادانه بررسي کنند و بر اساس حقوق بين الملل و حقوق بشر حکم دهند، اين تلاش ها منجر به نتيجه خواهد شد.  

آيت الله رئيسي با بيان اين که در عالم آزادگاني هستند که حتماً حق خواه و عدالت طلب هستند و استدلالات و استنادات حقوقي ما را مي فهمند، متذکر شد: عوامل ترور حاج قاسم قبل از محکوميت در دادگاه، اول بايد در افکار عمومي و نزد وجدان هاي بيدار بشريت محکوم شوند و آمريکا و جنايتي که مرتکب شده، بايد از سوي همه حقوقدانان و کساني که به حقوق بشر فکر مي کنند محکوم تلقي شود.

رئيس قوه قضاييه با بيان اين که تلاش مي کنيم با استفاده از همه ظرفيت ها به جنايت آمريکا در ترور شهيد سليماني در دادگاهي عادلانه رسيدگي شود، اظهار داشت: باور ما اين است که وضعيت و  شرايط به نفع آمريکا و اسرائيل نخواهد بود و اين حق ماست که از عاملان ترور حاج قاسم انتقام بگيريم و اين حق خواهي را داشته باشيم.

وي با ابراز تأسف از ترور ناجوانمردانه شهيد فخري زاده، تأکيد کرد: در اين ماجرا نيز اسرائيل و صهيونيست ها بازنده خواهند شد چرا که با وجود ترور بسياري از دانشمندان هسته اي ما، جريان هسته اي در ايران متوقف نشده، بومي شد و امروز ما در ايران و جهان اسلام فخري زاده ها و شهرياري ها و چهره هاي ماندگار فراواني داريم.

آيت الله رئيسي افزود: فقدان حاج قاسم و فخري زاده خسارت بار است اما بايد نقطه اميد و يک حرکت انقلابي بسازيم که ما را توانمندتر و دشمن را ضعيف تر کند و خون آنها ايران را قوي تر و ما را براي ايستادگي در برابر دشمن مقتدرتر و مصمم تر مي کند.

رئيس قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره اهرم هاي مورد استفاده ايران براي بازدارندگي دشمن از تهديداتش گفت: هر اقدام بازدارنده اي که نظام سلطه و آمريکا و رژيم صهيونيستي را از حرکت هاي شيطنت آميز باز دارد، اگر لازم بدانيم انجام دهيم.

آيت الله رئيسي با بيان اينکه قدرت دفاعي و موشکي جمهوري اسلامي ايران در جهت بازدارندگي است، افزود: ما حق خودمان مي دانيم از هر ظرفيت بازدارنده اي که دشمن را از تجاوز به حقوق ملت ايران و ملت هاي منطقه بازدارد و بر توان ما بيفزايد، برخودردار باشيم و از آن استفاده کنيم.

رئيس دستگاه قضا تنها خط قرمز در اين ساحت را استفاده از سلاح هسته اي عنوان کرد و گفت: امام خامنه اي رفتن به سوي توليد سلاح هسته اي را ممنوع و حرام شرعي اعلام کردند. اما جمهوري اسلامي تلاش مي کند قدرت بازدارندگي خود را بالا ببرد همانطور که علي‌رغم همه تحريم ها دانشمندان ما بي وقفه براي ارتقا قدرت دفاعي و موشکي و امنيت منطقه تلاش کردند و موفقيت هاي چشمگيري در اين عرصه داشته ايم.
آيت الله رئيسي در عين حال گفت که مهم تر از قدرت دفاعي و موشکي، قدرت منطقه اي ايران است که آمريکا و اسرائيل مي دانند ايران قدرت عمل بالايي دارد و حرف اول را ايران مي زند، حقيقت هم اين است که امروز هيچ معادله اي در منطقه جز با نگاه و نظر مساعد جمهوري اسلامي شکل نمي گيرد.


وي با اشاره به تلاش هاي دشمن براي  محدودسازي نفوذ ايران در منطقه گفت: آنها با طرح موضوع مذاکره دنبال محدودسازي نفوذ و قدرت منطقه اي و قدرت امنيتي و دفاعي ما هستند اما رهبري بيدار و حکيم ما همواره تأکيد کرده اند و اين تأکيد به حق در تمام لايه هاي تصميم سازي و تصميم گيري نظام جمهوري اسلامي هم ساري و جاري است که به هيچ عنوان پاي ميز مذاکره اي نخواهيم نشست که دنبال محدودسازي قدرت دفاعي و امنيتي ما باشد و اين محدوديت را خلاف امنيت جمهوري اسلامي مي دانيم و زير بار آن نخواهيم رفت.

رئيس قوه قضاييه درباره فضاي عاطفي کشور بعد از شهادت حاج قاسم سليماني اظهار داشت: بعد از انتشار خبر شهادت حاج قاسم، يک نفر ايراني نبود که متاثر از اين شهادت نباشد و حتي کساني که تصور نمي کرديم از اين حادثه متاثر شوند نسبت به اين موضوع ابراز تاثر مي کردند.

آيت الله رئيسي افزود: مردم احساس مي کردند حاج قاسم کسي بود که 40 سال براي امنيت ايران اسلامي شب و روز نشناخت و خود را وقف امنيت مردم ايران و منطقه کرد و لذا خود را به نوعي مديون حاج قاسم مي دانستند و مبالغه نيست بگويم کسي نبود که در فراق او دلش نالان و چشمش گريان نباشد.

رئيس قوه قضاييه ادامه داد: حاج قاسم سردار مبارزه با تروريسم و چهره اي امنيت ساز در منطقه بود که از نظر همه مظلومانه به شهادت رسيد و کسي که او را ترور کرد، ظالم ترين اشقياست که دستش به خون بسياري از بي گناهان آلوده است.

آيت الله رئيسي افزود: سردار سليماني پرچم امنيت را عليه داعشي برافراشت که دست ساخته آمريکا و اسرائيل است و آمريکايي ها کسي را به شهادت رساندند که به عنوان قهرمان مبارزه با تروريسم شناخته شده است و به همين دليل نه تنها مردم ايران که ملت هاي منطقه و آزادي خواهان جهان از شهادت او متاثر شدند.

رئيس قوه قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگار المنار درباره واکنش مقام معظم رهبري در لحظه شنيدن خبر شهادت حاج قاسم سليماني، گفت: مقام معظم رهبري بيش از همه حاج قاسم را به خوبي مي شناختند و طبيعي است هر که معرفت بيشتري داشت، تاثر بيشتري هم داشت.

آيت الله رئيسي افزود: حاج قاسم از سرداران برجسته سپاه انقلاب و نظام بود که همواره تحت فرمان ولي و رهبري حرکت مي کرد و تاثر مقام معظم رهبري بيش از همه بود که مي دانستند چه کسي را از دست داده ايم.

رئيس قوه قضاييه گفت: مقام معظم رهبري در کنار تاثر عميق از فقدان اين فرمانده عزيز، در عين حال فرمودند که ما تسليم خدا هستيم و اين شهادت برکات زيادي براي نظام و کشور دارد که حکمت آن شايد الان معلوم نباشد اما به مرور زمان مکشوف مي شود.

آيت الله رئيسي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي، پيش از اقامه نماز بر پيکر مطهر حاج قاسم در مصلي در جمع معدودي فرمودند «ببينيد چه قيامتي به خاطر شهادت حاج قاسم برپا شده است» و واقعا براي خود من هيچ زماني ورود به مصلي به دليل ازدحام و حجم بالاي جمعيت، تا اين اندازه دشوار نبود و اين حالت نه فقط در تهران که در ديگر شهرهاي ايران و عراق که پيکر ايشان تشييع شد، به وجود آمد.

رئيس قوه قضاييه اظهار داشت: دشمن بر خلاف تصوري که داشت و فکر مي کرد با ترور حاج قاسم کارش را پيش مي برد، از اين جنايتي که مرتکب شده بسيار خسارت خواهد ديد و يقين بداند خودش را به نابودي نزديک تر کرده است.

آيت الله رئيسي با بيان اينکه حاج قاسم رمز احياي ظرفيت هاي موجود در کشورهاي مختلف منطقه بود، افزود: مردم در کشورهاي منطقه مثل افغانستان و پاکستان و عراق و سوريه و يمن از شهادت حاج قاسم بسيار متاثر شدند و اين تاثر با خشم انقلابي و تصميم قاطع آنها در ضديت با رژيم صهيونيستي و آمريکايي ها همراه بود که تاکيدي بر آن است که براي انتقام خون حاج قاسم نبايد ساکت بنشينيم.

رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از اين گفتگو در پاسخ به سوالي درباره اقدامات دستگاه قضايي در مبارزه با فساد اقتصادي و اداري اظهار داشت: جمهوري اسلامي نظام عادلانه اي است که مطلقا اجازه نمي دهد در هيچ کجاي نظام فساد لانه کند و اساس نظام ما ضدفساد است.

آيت الله رئيسي افزود: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره با زمينه هاي فساد و عوامل آن برخورد شد ولي بالاخره کشور ما در حال پيشرفت و توسعه و جذب سرمايه ها براي حرکت به سوي استقلال اقتصادي و صنعتي است و در اين فضا طبعا افرادي به دنبال سوءاستفاده و منفعت پرستي و سوداگري هستند.

وي تصريح کرد: در زمان جنگ هم عده اي در حال مبارزه با دشمن بودند و عده اي ديگر در پشت جبهه کمک مي کردند اما در همان روزهاي سخت عده اي دنبال سوءاستفاده و ثروت اندوزي و مال اندوزي از راه هاي نامشروع همچون احتکار بودند و با افراد فاسد همان زمان هم برخورد مي شد.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه سلامت نظام اداري از نکات محوري و ضروري است، گفت: نظام اداري ما از سوي افراد سوداگر و فرصت طلب که برخي از آنها به خاطر منفعت پرستي و هواپرستي دنبال فساد هستند و برخي هم ارتباطات خارجي دارند، تهديد مي شود.

آيت الله رئيسي افزود: امام خامنه اي چند سال پيش با احساس خطر از اين مسئله، دستورالعملي براي مبارزه با فساد اقتصادي صادر کردند و وظايف هر يک از قواي سه گانه را در آن تبيين و مشخص فرمودند.

رئيس قوه قضاييه وظيفه قوه مقننه را اصلاح قوانين و مقررات براي از بين بردن منافذ فساد و وظيفه قوه مجريه را اصلاح بسترهاي فسادزاد در نظامات اجرايي مانند نظام مالياتي و نظام گمرکي و نظام پولي و بانکي عنوان کرد که بر اساس آن افراد داراي انگيزه فساد زمينه براي انجام فساد نخواهند داشت.

آيت الله رئيسي افزود: قوه قضاييه هم موظف است با افراد فاسد و مفسد برخورد کرده و آنها را به کيفر برساند که اين ماموريت در دوره مسئوليت من با جديت و در دو حوزه نظارت و قضاوت پيگيري مي شود.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه بر اساس قانون اساسي در جمهوري اسلامي نظارت و قضاوت بر عهده دستگاه قضا قرار دارد، تصريح کرد: قوه قضاييه به ميزان قضاوت بايد بر دستگاه هاي اداري کشور نظارت کند و همه نظامات اداري تحت نظارت ناظران و بازرسان سازمان بازرسي و قوه قضاييه قرار دارد.

آيت الله رئيسي تاکيد کرد: بخش نظارت دستگاه قضا تلاش دارد بسترهاي فساد را اصلاح و برطرف کند و از مجلس و دولت نيز مي خواهيم بيش از پيش در اين زمينه تلاش کنند.

رئيس دستگاه قضا 4 نکته اساسي براي موفقيت در مبارزه با فساد و اجراي عدالت اداري را مورد تاکيد قرار داد و گفت: گام اول اين است که کارگزاران و مسئولان در تمام رده ها از وزير تا مديران مياني و کارمندان از افراد صالح و بهترين ها انتخاب شوند که خودشان ضدفساد باشند و اجازه ندهند در مجموعه شان فساد و رانت خواري و رشوه گيري شود.

آيت الله رئيسي افزود: مسئله دوم نظارت همگاني و فعال کردن ظرفيت امر به معروف و نهي از منکر است که همه احساس مسئوليت کنند و اگر در يک اداره، فساد، رشوه خواري و پارتي بازي ديدند برنتابند و فرياد بزنند که البته اين مسئله شامل رسانه ها هم مي شود و آنها مي توانند با رعايت چهارچوب هاي اساسي و حفظ آبروي افراد در مسائل شخصي هرجا فساد ديدند به نحوي اعلام کنند.

وي پاسخگويي سلسله مراتب اداري به مسئولان ذي ربط را سومين عامل سلامت نظام اداري عنوان کرد و از برخورد عبرت آموز با فساد به عنوان رکن چهارم موفقيت در مبارزه با فساد ياد کرد و گفت: هر جا فساد پيدا شد نبايد نگاه شود چه شخصيتي مرتکب فساد شده و به کجا و چه کسي وصل است.

آيت الله رئيسي تاکيد کرد: هيچ خط قرمزي در برخورد با فساد نبايد وجود داشته باشد و هرکس به هر نقطه از ثروت و قدرت وصل بود و مرتکب فساد و تخلف شد، بايد قاطعانه با او برخورد شود.

خبرنگار المنار از رئيس قوه قضاييه سوال کرد که با توجه به بازگشت ميلياردها دلار به خزانه بيت المال در جريان مبارزه دستگاه قضا با مفاسد اقتصادي و اداري در مدت اخير، آيا امکان استفاده از اين تجربه موفق در کشورهاي ديگر مانند لبنان هم وجود دارد که آيت الله رئيسي پاسخ داد: اين تجربه در لبنان کاملا قابل استفاده است اگر مسئولان لبناني بر اساس صلاحيت و پاسخگو بودن و بدون در نظر گرفتن وابستگي هاي حزبي و سياسي انتخاب شوند.

رئيس قوه قضاييه گفت: مسئولان بايد خود را خادم خلق خدا و گره گشا از کار مردم بدانند و خدا را ناظر بر رفتارشان ببينند و خود را در مقابل خدا و مردم و مسئولان بالادستي پاسخگو بدانند و يک ريال جابجايي پول و اموال ملت و يک پارتي بازي و حرکت خلاف حق را خيانت به ملت تلقي کنند.

آيت الله رئيسي با اشاره به تنوع اديان و اقوام و مذاهب در لبنان و تأکيد بر اين که همه مردم به يک اندازه در حکومت صاحب حق هستند و انتظار اجراي حق و عدالت دارند، تصريح کرد: يقين دارم اگر مسئولان هر جا احساس کردند مسئول اجراي قانون و عدالت هستند و به خود اجازه کوچک ترين تخلف از قانون ندهند، بسياري از مفاسد کاهش مي يابد و حل مي شود.

رئيس قوه قضاييه گفت: در کشور ما پرونده هاي زيادي در دادگاه ها مطرح است که با رسيدگي به آنها، پول هاي زيادي به خزانه دولت و نظام بانکي برگشته و اموال خيلي از نهادها که به يغما رفته بود، با پيگيري هاي دستگاه قضايي به اين نهادها مسترد شده است.

آيت الله رئيسي افزود: امروز دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران خود را موظف به انجام سه مأموريت مهم مي داند که در درجه اول تلاش براي رونق توليد و جلوگيري از تعطيلي واحدهاي توليدي است و به هيچ عنوان نبايد اجازه داد کارخانه يا کارگاهي تعطيل شده يا در فعاليت آن وقفه ايجاد شود.

وي ادامه داد: مساله دوم مجازات مجرمين است و مساله آخر بازگرداندن اموال به يغما رفته بيت المال است که ما مصمم هستيم به هر طريقي شده اين موضوع را پيگيري کنيم و اقدامات تأثيرگذاري هم در اين مدت انجام شده و اين کار نبايد هرگز متوقف شود.

رئيس قوه قضاييه با بيان اين که مبارزه با فساد بايد حرکتي مداوم و پيگيرانه باشد، خطاب به مردم و مقامات لبناني تأکيد کرد «هماهنگي بين بخش هاي مسئول و پيگيري مستمر و پرهيز از حرکت هاي مقطعي و پراکنده کاري از مهم ترين عوامل موفقيت در مبارزه با فساد است».

آيت الله رئيسي افزود: برخي حرکت هاي قوه قضاييه در مبارزه با فساد جنبه تسکيني دارد ولي کارهاي مقطعي علاج کننده بيماري نيست و علاج واقعي در اين است که ساختارهاي فسادزا اصلاح و زمينه ها و بسترهاي بروز فساد برطرف شوند.

رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از گفتگوي خود با شبکه تلويزيوني المنار در پاسخ به سوالي درباره عادي سازي روابط با اسرائيل و پيامدهاي آن اظهار داشت: اين مناسبات و تعاملات را بين ملت هاي منطقه و رژيم صهيونيستي به وجود نيامده بلکه بين دولت هاي دست نشانده با اسرائيل صورت گرفته است.

ايت الله رئيسي افزود: حاکمان اين کشورها حاکمان خودفروخته به آمريکا و اسرائيل هستند و مردم اين کشورها به هيچ عنوان با رژيم صهيونيستي کنار نمي آيند چون اين ارتباطات را شراکت و دست دادن با قاتل کودکان و نوجوانان و اشغالگران مي دانند ولذا مردم منطقه اجازه چنين مناسباتي را نمي دهند.

رئيس قوه قضاييه گفت: پيماني که بين برخي کشورهاي منطقه با اسرائيل بسته شده، پيمان جريان خودباخته آمريکا و رژيم صهيونيستي است که به هيچ عنوان ماندگار نيست چون صهيونيست ها هرگز پاي قرار نمي مانند و پيمان شکن هستند و هرگونه مناسبات با آنها خطاي بزرگ راهبردي است.

آيت الله رئيسي متذکر شد کشورهايي که مرتکب اين خطاي استراتژيک شده اند تصور کرده اند آرامش آنها با اين توافق تضمين مي شود در حالي که اين کار اول دغدغه و به هم خوردن آرامش آنهاست؛ زيرا رژيم صهيونيستي خوي استکباري و شيطاني دارد و به هيچ کس رحم نخواهد کرد.   

رئيس قوه قضاييه با بيان اين که عادي سازي روابط کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي از پشت خنجرزدن به قدس شريف و آرمان هاي ملت فلسطين است، خاطر نشان کرد: مردم فلسطين از اين جنايت نخواهند گذشت و ما يقين داريم اين مناسبات هيچ اثر و سودي ندارد و تنها راه پيروزي ملت ها مقاومت است و مقاومت است و مقاومت.

آيت الله رئيسي در بخش پاياني اين گفتگو به بيان خاطره اي از سردار شهيد حاج قاسم سليماني پرداخت و با اشاره به رفاقت ديرينه اش با سيدالشهداي مقاومت و ابراز لطف هاي مکرر آن شهيد عزيز نسبت به خود، اظهار داشت: حاج قاسم بارها به مشهد مقدس مشرف شدند اما در دوراني که من خادم آستان مقدس امام رضا (ع) بودم از ايشان براي مراسم معنوي غبارروبي از ضريح مطهر حضرت دعوت کرديم.

توليت سابق آستان قدس رضوي افزود: مراسم غبارروبي يک مراسم بسيار باشکوه است که چند نفر از علما در ضريح مطهر حضور مي يابند و آن روز چشمم به حاج قاسم افتاد که بيرون مضجع شريف امام رضا (ع) ايستاده بود و خيلي هم متأثر شده بود؛ با خودم گفتم اين آقا که کنار ضريح ايستاده، خيلي از حريم حرم اهل بيت دفاع کرده و خادم واقعي امام رضاست.

آيت الله رئيسي ادامه داد: بر خلاف رويه جاري که علما در مراسم غبارروبي حضور مي يابند، گفتم از او دعوت کنند وارد ضريح مطهر شوند که ايشان آمد و کنار مزار امام قرار گرفت و يک حالت خاصي هم داشت که تصورم اين است که مجاهدت او نياز به يک مدال شهادت داشت که شايد در آن تشرف از امام دريافت کرد.

رئيس قوه قضاييه گفت که بعد از اين مراسم در يک مراسم رسمي در تالار ولايت حرم مظهر رضوي عنوان رسمي خادمي امام رضا (ع) به حاج قاسم اعطا شد و سردار سليماني با آن که خاطرات زيادي از دوران 8 سال دفاع مقدس و رشادت ها و شهادت هاي رزمندگان اسلام داشت، همواره از خاطره حضورش در آيين عبارروبي ضريح مطهر امام رضا (ع) به عنوان خاطره اي به ياد ماندني ياد مي کرد.

آيت الله رئيسي در پايان اين گفتگو شبکه تلويزيوني المنار را شبکه اي اثر گذار در منطقه معرفي کرد و ابراز اميدواري کرد اين شبکه در انتشار پيام ارزش هاي اسلامي مجاهدت، ايستادگي، شجاعت و پيام آزادگي و آزاده زيستن و استقلال و دشمن شناسي و دشمن ستيزي همچون گذشته موثر و موفق باشد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html